Podcastünk második adásának vendégei a Pécsi Református Kollégium Nagyharsányi Általános Iskolájának két munkatársa: Pintérné Lázok Orsolya igazgató és Gál Zsolt, az alkotópedagógiai műhely vezetője, történelem–földrajz szakos tanár.
A rengeteg problémával küzdő dél-baranyai intézmény fenntartását 2010-ben vette át a Pécsi Református Kollégium, az azóta eltelt 12 évben pedig hátrányból sikerült előnyt kovácsolni: ma már példaképként tekintenek a nagyharsányiakra azok, akik hasonló próbatételekkel szembesülnek.
Mindez egy szemléletváltásnak köszönhető: az intézményvezető mindenben igyekezett visszanyúlni a krisztusi tanításhoz, hasonló látású kollégákkal vette körül magát, azért, hogy a legrosszabb helyzetből érkező, vagy a többségből valamiért kitűnő gyermek is lehetőséghez jusson. Az eredmények túlmutatnak az egyébként impozáns számokon: a nagyharsányi diákok rájöttek, hogy mindenki értékes és mindenki jó valamiben, eltűntek az etnikai különbségek, illetve előremutató iskolakultúra jött létre.
Az adásban Orsolya és Zsolt az inkluzív szemlélet és a keresztyén attitűd mellett arról is mesélt, hogy mi a kulcs a hátránykompenzáció és a tehetséggondozásban, és hogyan lehet az iskola a társadalmi különbségek felerősítőjéből annak csökkentője.
Az adásban Orsolya és Zsolt az inkluzív szemlélet és a keresztyén attitűd mellett arról is mesélt, hogy mi a kulcs a hátránykompenzáció és a tehetséggondozásban, és hogyan lehet az iskola a társadalmi különbségek felerősítőjéből annak csökkentője.
A podcast elérhető YouTube-on:
Forrás a Református Szeretetszolgálat felzárkózási osztályához tartozó Cigánymisszió: ciganymisszio.reformatus.hu