Közös szakmai műhelyt szervezett május 18-án a Református Szeretetszolgálat és a Magyar Református Szeretetszolgálat Budapesten, a felzárkózást és az oktatást fókuszba helyezve.
Czibere Károly, a Református Szeretetszolgálat főigazgatója üdvözölte a kezdeményezést, hogy a református oktatásban és felzárkózásban dolgozó szakemberek között elkezdődött a párbeszéd, hogy a szolgálatok közös metszetében megfelelően lefektetett alapokkal tudjanak együtt dolgozni.
A nap facilitátori szerepét dr. Szontágh Pál Iván, a Református Pedagógiai Intézet igazgatója vállalta magára, és részt vett a műhelymunkában Bruckner László, az év elején formát öltött Oktatási Szolgálat főigazgatója is. A Református Szeretetszolgálat részéről Eperjesi Tamás mb. osztályvezető, a Magyar Református Szeretetszolgálat oldaláról pedig Nagy Gábor ügyvezető-helyettes, illetve Böröcz Lívia felzárkózási ágazatvezető koordinálta az egyeztetést.
A közös munkát három, a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) jelentette támogatási alap keretein belül elkészített felzárkózási oktatási program jelentette, melyet a református munkacsoport résztvevői prezentáltak a szolgálatok vezetőinek.
Pintérné Lázok Orsolya igazgató és Gál Zsolt tanár a Pécsi Református Kollégium Nagyharsányi Általános iskolájából a befogadásra és a teremtettségből fakadó értékességre koncentráló programot mutatott be, Bakos Zsuzsanna és Naszádi Krisztina az MRSZ ózdi Válaszút digitális tanoda működését gondolta tovább, a hodászi Rézműves Melinda antropológus a Shavorro-Shavorre (Gyerek-Gyerekek) munkacímű, komplex kulturális-hagyományőrző programról beszélt.
Az előadásokat az elhangzottakról történő beszélgetés és tervezés követte – a résztvevők júniusban újabb műhelynappal folytatják a közös munkát.